11 Nisan 2012 Çarşamba

FACEBOOK ÜZERİNDEN DOLANDIRICILIK PAYMO

Merhaba arkadaşlar

Facebook ta listemde ekli olmasına rağmen çok sık görüşmediğim bir arkadaş sohbet bölümünden merhaba diyerek sohbete başladı. Ardından faturalı hattın var mı dedi ve numarasını istedi. Numarayı verdim. Bir mesaj göndereceğim ve evet diyerek yanıt verebilirmiisn dedi. İlk önce mesaj gelmedi ardından mesaj geldi. Mesaj PAYMO tarafından gönderildi ve  50 TL facebook kredisi kullanabilmek için bu mesaja evet diyerek yanıt vermem gerektiği belirtiliyordu. Mesaja yanıt vermedim ve sildim. arkadaşa evet yanıtı veremeyeceğimi söyledim. Bu sefer uslubu değişti allah aşkına benim için, bana güvenmiyormusun, bütün sorumluluk bana ait demeye başladı. Sonradan anlaşıldı ki hesap başkası tarafından ele geçirilmiş ve sohbet listesindeki kişilere rastgele bu mesaj gönderiliyor. Bir gün sizede bu şekilde bir mesaj gönderilirse veya sohbet ardından mesaja yönlendirilirseniz bu oyuna gelmeyin.

1 yorum:

  1. 14.12.2012 de saat 23.30 da aynı olay başıma geldi. tanıdığım ama face den hiç görüşmediğim bir abimizden "slm nasılsın" diye başlayan bir mesaj aldım. iyiyim felan derken telefon numaramı istedi yazdım. beni arayacak sandım ama mesaj attı ve face den de sana mesaj attım evet yaz gönder dedi. mesaj şu şekildedir. "Avea hattınızdan gerçekleşmek üzere 65 TL ödeyerek PAYMO dan Facebook kredisi almak için bu mesajı EVET yazıp cevaplayınız. ) mesajı okuyunca durumu anladım, ve sözde face den yazıştığım kişiyi telefonla arayarak durumu ona aktardım. tabiki yazıştığım kişi o değildi. adamı biraz face de tutmak için olayadım ancak anladı ve çıktı. Bana gelen mesaj içinde şu telefon munarası vardı .MH 5327558855 Dikkat edin ortalık dolandırıcı dolu.. yukarıdaki arkadaşın dediği gibi, Oyuna gelmeyin.
    Ahmet Ayvacı

    YanıtlaSil